6097011609 |
Experiències pedagògiques compartides |
2020-2021 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
3/9/2020 - 10/6/2021 (30 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Parc del Saladar |
|
av. Devesa, 50 (Alcarràs)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 03/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Taller de presentació de bones pràctiques entre companys del nostre centre per a la millora de la nostra pràctica docent i l'impuls de l'aprenentatge globalitzat. Es tracta d'enfortir el treball de compartir criteris i estratègies per dissenyar i utilitzar a l'aula els diferents aspectes metodològics que afavoreixen el treball competencial en el marc d'un sistema inclusiu.
|
| |
Objectius |
1) Exposar diferents pràctiques dutes a l'escola per tal que tots els docents en siguem coneixedors
2) Recopilar les bones pràctiques educatives de l'escola Parc del Saladar per tal de tenir-les a la disposició de tots els centres
3)Aprendre dialògicament entre els membres del nostre claustre per enfortir el treball interdisciplinari i fer-nos pedagògicament més forts.
4) Integrar continguts procedents de diferents àmbits i àrees de coneixement.
|
| |
Continguts |
1. Recull i anàlisi de bones pràctiques de centre.
2. Aprenentatge entre iguals per afavorir el procés educatiu, tot compartint punts forts i elements de millora de les pràctiques pedagògiques.
3. Estudi de la implementació de les millores acordades.
4. Integració de continguts de diferents àmbits.
PER FASES:
Fase d’autodiagnosi: A partir de les sessions periòdiques d'escola compartirem significats per part de tot el claustre.
Fase de planificació: Un cop establerts els objectius específics a aconseguir, es veurà com les pràctiques es plantegen a nivell d'escola i es van concretant de manera progressiva.
Fase de construcció i experimentació: Proposta concreta d'encaix a les diferents etapes educatives i cicles a nivell metodològic, plantejaments didàctics, estratègies d'aprenentatge i els materials educatius per dur-los a la pràctica.
Fase d’avaluació: Fixar en el projecte d'escola aquells elements de l'anàlisi de les pràctiques que es consideren perdurables. Es farà una valoració i anàlisi dels processos i resultats de tot aquest itinerari formatiu.
|
| |
Observacions |
Activitat proposada pel CRP del Segrià per acreditar el perfil de metodologies globalitzades.
|
| |
Formador/a |
Georgina Rovira Sanz, Mireia Viladegut Casals, Pili de Lara Sanandrés, Abel Guerrero, Rafael Burgos
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.
- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat dirigida a l'equip de mestres de l'Escola Parc del Saladar d'Alcarràs.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
03/09/2020 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
diumenge |
04/10/2020 |
1230 |
1400 |
Sessió 3 |
dijous |
05/11/2020 |
1230 |
1400 |
Sessió 4 |
dijous |
10/12/2020 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
dijous |
07/01/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 6 |
dijous |
11/02/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 7 |
dijous |
11/03/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 8 |
dijous |
08/04/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 9 |
dijous |
06/05/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 10 |
dijous |
10/06/2021 |
1230 |
1400 |
|
| |